Tuesday, July 16, 2013

hati perempuan lembut macam gula-gula kapas


:. 16 julai 2013.:
:.home sweet home.:

Assalamualaikum. korang sihat? jangan lupa ucap Alhamdulillah sebab still bernafas di atas muka bumi Allah ini. comel ta tajuk entry saya? wink wink..gula gula kapas lagi.. yummy2 sedap plak.. selamat nisa tulis entry nie time malam2 macam nie.. perut tengah kenyang,so ta terasa sangat la nak makan gula-gula kapas nie..


hati perempuan lembut? nisa rasa bukan setakat lembut,mudah tersentuh, mudah menangis semuanya sinonim dengan perempuan..kan2? perempuan memang dilahirkan dengan sifat lembut. zahir dan fitrahnya memang lembut. selembut-lembut bapok pown memang ta leyh lawan lembut wanita. perempuan palsu memang tidak akan sama sekali dengan perempuan tulen. nampak ta betapa hebatnya ciptaan Allah..

selain itu, perempuan juga dilahirkan dengan sifat sensitif. 'eleh,pompuan memang sikit-sikit nak terasa'.*rasa macam nak lempang ja orang yang cakap camnie.. guys, tolonglah perempuan bukan saja2 nak terasa. sensitif ini datang dari batinnya yang lembut. perempuan memang mudah terasa dengan kekasaran. kekasaran dari segi kelakuan dan yang paling penting dari segi kata-kata. 'weyh, hang gemok la'*confirm t terasa.. tapi nisa rasa wujud ja manusia yang ta dak perasaan.. cakap jew la apa2 pown, dia confirm akan buat iklan darlie ja*senyum kambing.

di samping itu, perempuan jugak seorang yang PEMAAF. nisa rasa benda nie memang semua orang taw. perempuan seorang yang pemaaf disebabkan hatinya yang lembut.opss,lelaki pown dilahirkan dengan sifat pemaaf tapi nisa rasa perempuan lagi mudah maaf daripada lelaki. ta kira apa masalah sekali pown, at last perempuan tu mesti akan memaafkan. selalunya, kalau ada pergaduhan antara lelaki dan perempuan, nisa sure mesti si perempuan akan meminta maaf dulu. so guys, disebabkan perempuan memiliki sifat mudah meaafkan, tolong lah jangan ambil kesempatan. 

 
Aku berwasiat kepada kamu supaya menjaga wanita dengan sebaik-baiknya kerana mereka dijadikan daripada tulang rusuk dan sebengkok-bengkok tulang rusuk adalah yang di bahagian teratas. Sekiranya kamu cuba meluruskannya, kamu akan mematahkannya dan sekiranya kamu membiarkannya akan terus bengkok selama-lamanya. Jesteru, berpesan-pesanlah tentang wanita (dengan kebaikan)“.
(HR. Bukhari  dan Muslim)



No comments:

Post a Comment

.SILA TINGGALKAN KUMEN ANDA DI SINI.