Tuesday, July 30, 2013

jangan bersedih,ALLAH bersama kita..

:. 300713.:
:. home sweet home.:
:. 21 RAMADHAN 1434H.:
Assalamualaikum

dah lama nisa ta update blog. dah bersawang blog nie.(hiperbola sat). actually ada banyak sebab kenapa nisa ta update blog. nak update blog nie perlukan mood. ok sekarang mood ta ok. serius, mood sangat2 ta ok. mood ta ok sampai sempat layan lagu ' Har Dil Jo Pyar Karega'. Actually hari nie ta bole tidoq. penat sangat sampai ta bole tidoq. orang lain if penat senang nak tido kn? tapi nisa nie pelik sikit,if terlampau penat memang susah nak tidoq.. ok la, hari nie nisa rasa nak cakap mengenai perasaan 'SEDIH'.

kenapa kita sedih?

tipu la if sapa sapa ta pernah sedih.sekarang pown nisa tengah sedih. ada banyak sebab kenapa kita alami perasaan sedih nie. mungkin sebab kita tengah fikir something yang membuatkan kita sedih. contohnya, kita terkenangkan 'barang kesayangan' yang pernah hadir dalam hidup kita seperti binatang kesayangan, ahli keluarga atau sebagainya. kadang-kadang lagu pown boleh membuatkan kita sedih. bila kita dengar lagu2 sedih nie, mula la terkenangkan something yang ta sepatutnya dan kita akan berasa sedih. m i right?. kadang-kadang tu nisa akan rasa sedih and down sangat sampai menangis ta nak henti-henti. 


penyelesaian sedih?

Pertama sekali, bila nisa sedih nisa akan ambil wudhuk. Kadang-kadang takut syaitan sedang menguasai hati kita. serius, bila dah berwudhuk diri akan rasa tenang sikit.sangat2 tenang. then, positifkan diri n motivate diri. Allah actually nak uji kita.Allah nak kita dekatkan diri kita kat Allah. Allah tamau kita jaoh dari Allah. btw, perasaan manusia nie sangat-sangat halus. orang lain ta kan nampak atau rasa apa yang kita alami. sedih macam mana pown diri sendiri ja yang taw. m i right? ingat ALLAH,confirm akan tenang.. 


No comments:

Post a Comment

.SILA TINGGALKAN KUMEN ANDA DI SINI.